Switch – după 4 ani și peste 1500 de ore jucate

Posted by

La începutul lui 2017 îi trimiteam lui Mircea (Kimo) pentru Nivelul 2 un special numit „La revedere Wii U, bine-ai venit Switch?” în care comprimam două review-uri (Donkey Kong Country: Tropical Freeze și Tokyo Mirage Sessions ♯FE) cu scopul de a explora diferențele dintre consola de casă anterioară a celor de la Nintendo și surpriza hibridă ce avea să se lanseze în câteva luni (Martie 2017). Încercam să ghicesc de ce au luat deciziile pe care le-au luat: Switch-ul, din anumite puncte de vedere, părea că face mai puține decât Wii U; prețul de raft părea un pic prea mare; online-ul era resetat și așa mai departe. Nivelul 2 numărul 8 nu a făcut din păcate niciodată ochi dar cu ajutorul lui Cristan am adus la viață articolul într-un format similar. Recitind specialul am rămas surprins de cât de corect am anticipat dar și de tonul furios adoptat.

Speram atunci ca Mircea să se folosească de relațiile pe care le-a tot creat și întreținut și să facă rost de un Switch cu care să lucrez mai departe recenziile titlurilor promițătoare pe care Nintendo le flutura la ceremonia de deschidere. La fel ca olimpiada, a devenit însă din ce în ce mai clar că totul va fi amânat. Am aruncat o privire pe eBay(.de) la cotele la care licitațiile s-au încheiat pentru pachete asemănătoare cu ale mele și am decis să nu mai aștept. Am pus la vânzare Wii U-ul cu toate jocurile și accesoriile pe care le aveam (o colecție frumoasă, bine întreținută) și cu banii recuperați am precomandat un Switch + The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Primul dintre multele titluri și acareturi pe care le-am cumpărat de-a lungul timpului pentru noua platformă.

Majoritatea dintre voi, mă gândesc, nu ați ajuns aici din greșeală, știți, în mare, ce face un Switch și, dacă nu ați cumpărat deja unul, priviți probabil cu jind la câteva dintre jocurile exclusive ale platformei. Un review hardware/software în stil clasic nu-și are rostul. Să aduc în discuție micile probleme și puncte forte mai puțin vizibile, dar importante pe termen lung, plus câteva incursiuni mai tehnice, îmi pare o direcție mai interesantă atât pentru aceia dintre voi care se gândesc să cumpere sau vor să știe mai mult despre, cât și pentru cei care zâmbesc acum citind aceste rânduri pentru că sunt mai dotați. Dacă vă interesează ceva anume referitor la consolă, nu vă sfiiți să întrebați și, respectiv, vă aștept în comentarii și vă mulțumesc pentru ajutor, dacă descoperiți că nu am adus în discuție sau am uitat să subliniez, amănunte importante.

Durabilitate

După cum puteți vedea în filmulețul alăturat, vizual, consola arată impecabil. Spatele și-a schimbat culoarea un pic acolo unde degetele prind, dar sincer, cui îi pasă? Nici nu mă așteptam la altceva de la o companie care construiește portabile de 40 de ani și jucării de mai bine de 120. Trebuie totuși să subliniez că nu am încă prichindei în jur, ceea ce înseamnă de zeci de ori mai puține căzături, mâini unsuroase, umiditate, țărână, nisip și multe altele pe care nici nu vi le puteți imagina dacă nu sunteți încă părinți sau ați uitat ce drăcovenii făceați când erați (mai) mici.

Chiar și în compania juniorilor, nu aș fi însă foarte îngrijorat. Am citit atent mai tot ce s-a raportat despre Switch pe site-urile de specialitate pe care le frunzăresc și nu-mi aduc aminte ca cineva să se fi plâns vreodată de fragilitatea consolei. Nintendo știe foarte bine care sunt standardele impuse pentru jucării pe diferitele piețe mari și, aproape instinctiv, aderă și implementează. Ecranul Switch-urilor este din plastic tocmai pentru că este mai rezistent și flexibil decât sticla, dar și pentru că dacă cineva reușește să-l spargă, șansa de a se răni este mai mică. În același timp e mai ușor de zgâriat, ceea ce impune o folie protectoare de calitate – un minus bănesc, dar un plus estetic, protectiv, asupra căruia o să revin. Casetele cu jocuri, pentru că sunt suficient de mici pentru a putea fi înghițite, sunt toate acoperite cu benzonat de denatoniu, doar cea mai amară substanță non-toxică pe care oamenii au descoperit-o până acum. Prichindeii și cățeii mai curioși n-au decât să-ncerce.

A prins războiul – încă merge

Consola a… scăpat de câteva ori: ori de pe pervazul geamului de la toaletă, ori de pe măsuța de lucru și mai mereu controlerele au preluat șocul. Sunt întregi – dar chiar dacă nu ar fi, este de preferat să înlocuiești un Joy-Con (se vând și separat, stânga/dreapta, atât de Nintendo cât și de alți producători, care propun chiar și veritate în design) decât să schimbi ecranul sau carcasa. Spre surprinderea mea, alte investigații au dezvăluit că de fapt nu e sfârșitul lumii mai oricare ar fi rezultatul accidentelor. Nvidia (și Nintendo) au împachetat totul în jurul procesorului cu un respect deosebit, atât față de costurile de reparare cât și pentru centrele de service sau clienții mai curajoși. Ca și pasionat de PC-uri, inclusiv partea de asamblare, admir că până și porturile audio și microSD sunt modulare și pot fi schimbate în caz de nevoie.

Șinele metalice care țin controlerele s-au lărgit un pic, nu din cauza căzăturilor, ci pentru că, din când în când, în momentele mai tensionante, am încleștat consola ca și cum viața-mi depindea de forța cu care o strângeam. S-ar putea să și auziți zgomotul produs de jocul micilor gamepad-uri, undeva la secunda 30. Din nou, până și șinele pot fi înlocuite rapid sau… retensionate. Plus, acum Joy-Con-urile sunt mult mai ușor de extras decât în primele luni, când mai mereu aveam impresia că ori o să cedeze ceva, ori o să-mi rup unghiile, încercând să le despart de bază.

Subscribe
Notify of
6 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Catalin

Welcome back NCV.
Ma bucur ca te-ai intors, citeam cu mare drag tot ce tinea de Nintendo din Level.
Chiar recent am recitit review-ul tau pentru Xenoblade Chronicles in timp ce jucam Definitive Edition si astept tare mult sa vad ce vei scrie de celelalte exclusivitati, pentru ca avem nevoie de cineva in tara care scrie de Nintendo.

Ma regasesc in ce ai scris despre Switch aici – dar eu m-am aruncat deja spre Oled, deoarece joc tot timpul handheld. Diferenta intre ecrane este enorma, ma tot uit la cel vechi, saracul, si ma gandesc cat m-a slujit si ca e timpul sa se odihneasca.
Chiar daca nu aduce cu nimic la performante se simte upgade-ul, iar Metroid Dread arata ce poate. Tot ce are negru mult si contrast puternic intre culori este absolut superb, precum Doom 3, Limbo sau exclusivitatile colorate de la Nintendo.

Sper din tot sufletul ca un Switch 2 va veni cu un astfel de ecran si nu ca upgrade dupa 4 ani si jumatate de la lansare.

Razvan Rogoz

Am cumparat un Nintendo Switch.

L-am vandut dupa vreo saptamana. De ce?

Pentru ca in loc sa imi fac treaba si sa-mi vad de sarcinile zilnice, jucam Diablo 3 tot timpul.

Acum sincer sa fiu, chiar daca este un produs foarte bun, nu m-a impresionat. Este mai mult lipsa alternativelor (chiar daca NVIDIA a lansat ceva similar cu mult inainte de Switch, dar era un produs de nisa). Anumite jocuri, precum Wolfenstein, de abia mentinea 30 FPS. Nu am incercat Doom, dar din cate am inteles, avea si acesta probleme.

Diablo 3, Zelda, mergeau bine.

Pe langa asta, mai era si costul jocurilor. Daca pe STEAM poti sa gasesti jocuri la un pret foarte bun, pe SWITCH platesti pretul lor intreg, chiar daca jocul este vechi de cativa ani. De exemplu Civ 6 pe Switch este $30 USD. Pe iOS am platit $2.99 USD.

Este mult mai usor sa gasesti porturi ieftine pe iOS sau Android decat pe Switch. Si evident, cel mai usor este pe PC prin Valve.

In orice caz, timpul meu cu Nintendo Switch a fost scurt si intens. Stiu ca am cumparat o carcasa cu baterie, protector de ecran si cateva jocuri si m-a captivat. Recunosc. Tocmai asta era problema, ca in fiecare pauza, incepeam sa joc “putin” si ajungeam sa pierd ore intregi.

Nu am avut “problema” aceasta cu alte platforme 🙂

Razvan Rogoz

Cred ca este mai bine sa ma tin departe de orice platforma, punct. Imi aduc aminte cand mi-am cumparat un XBOX 360. Am cumparat si COD Black Ops. Am jucat sase sau sapte ore in rand. A doua zi la fel. L-am vandut putin mai tarziu.

Cativa ani dupa, am cumparat XBOX One. Dupa ce am “investit” cateva zeci de ore in GTA 5, l-am oferit cadou.

Cred ca anumite tipare de personalitate sunt foarte compulsive si orientate spre gratificatie instanta. Cum sunt cei care merg la cazino sau in Romania, la “pacanele”. Jocurile ofera acelasi tip de recompensa prin “operant conditioning” (operare conditionata?!). Daca te poti juca 30 de minute si dupa sa te intorci la ce faceai inainte, bravo.

Cand eram copil, mergeam la “sala de jocuri” si jucam 4 – 5 ore in sir. Cand am primit un calculator al meu, iar, ma jucam mult prea mult. Asa ca oricat de tentant ar fi deck-ul celor de la Steam (si este), mai bine nu. Nu ai idee de cate ori am fost tentat sa cumpar un laptop de gaming dar m-am oprit din a face asta. Din fericire, pentru mine, nu prea pot sa joc nimic pe un MacBook Air.

Scuza-ma, am dus discutia intr-o directie total diferita. Mi-a placut articolul tau si l-am citit (partial) cu placere. Este jurnalism de calitate. Aveam o colectie destul de mare de reviste “LEVEL” si articolul este in acelasi ton si aceiasi calitate. Poate chiar mai bun.

Sper sa postezi continut nou in viitor.

Multumesc si o zi frumoasa iti doresc,
Razvan